Podporujeme rozvoj zručností,
vedomostí a postojov potrebných pre 21. storočie
Program Generácia 3.0 je ročný cyklus, v rámci ktorého Nadácia Pontis vyhľadáva inovatívne vzdelávacie prístupy, prepája ich so vzdelávacou komunitou, pomáha im s efektívnym nastavením a podporuje ich pri šírení do škôl po celom Slovensku.
Cieľom programu je priniesť na Slovensku zmenu vzdelávania zdola tak, aby každé dieťa a mladý človek mali možnosť rozvinúť svoj potenciál a získať vedomosti, zručnosti a postoje potrebné pre život v 21. storočí.
Program je určený občianskym organizáciám a startupom, ktoré svoj prístup už realizujú.
Cyklus Generácie 3.0
Výber projektov do EDUcampu
Vyhlasujeme výzvu pre občianske organizácie a startupy. Komisie na základe stanovených kritérií vyberú inovatívne vzdelávacie projekty, ktoré sa zúčastnia EDUcampu.
EDUcamp
Intenzívne 3-dňové podujatie, na ktorom vybrané projekty prepájame s odborníkmi a odborníčkami z biznisu a školstva. Cieľom je nájsť spôsoby, ako vzdelávacie prístupy šíriť do ďalších škôl. Projekty s najväčším potenciálom šírenia postupujú do EDUakcelerátora.
EDUakcelerátor
3-mesačný mentoringovo-vzdelávací program s individuálnym mentorom a prístupom k inšpiratívnym vzdelávacím aktivitám. Súčasťou je aj finančná podpora v maximálnej výške 10 000 eur pre jeden projekt. Je zameraný predovšetkým na nastavenie biznis modelu, fundraisingu a sledovania dopadu.
Miesto, kde sa stretávajú učitelia, riaditelia, študenti pedagogiky či rodičia. Program sa skladá z workshopov, diskusií, ukážkových hodín a riešení problémov z praxe, ale aj z praktického učenia sa inovatívnych metód, ktoré rozvíjajú zručnosti potrebné pre 21. storočie. Na EDUpointoch sa prezentujú aj prístupy účastnkov EDUakcelerátora.
Online portál pre učiteľov zhromažďujúci kvalitné vzdelávacie prístupy, ktoré prinášajú inovácie do bežného vyučovania. Ponúka tipy na ucelené programy, workshopy pre žiakov a tréningy pre učiteľov. Absolventi EDUakcelerátora sú uvedení v samostatnej kategórii „Odporúčané Generáciou 3.0“
Záverečné podujatie Generácie 3.0
Pre projekty, ktoré úspešne absolvovali ročný program, pripravujeme záverečné slávnostné podujatie. Jeho cieľom je dať organizáciám priestor na prezentáciu svojich výsledkov a posúdenie progresu. Ide však aj o dôležitú príležitosť na spoznávanie a prepájanie sa s inými aktérmi vo vzdelávaní.
EDUmni
Absolvovaním cyklu G3.0 sa organizácie od septembra 2019 zaraďujú do alumni klubu. Členstvom v tejto skupine získavajú prístup k širším aktivitám Nadácie Pontis, školeniam, tréningom, ako aj k príležitosti ďalšieho sieťovania a užšej spolupráce s inými aktérmi nielen v oblasti vzdelávania, ale aj z biznisu a iných profesií.
Sledovanie dopadu
Nastavujeme kritériá sledovania dopadu pre každý projekt v EDUakcelerátore. Výskumníci a výskumníčky vo vzdelávaní pomáhajú organizáciám nastaviť dlhodobý zber dát, učia ich dáta analyzovať a vyhodnocovať, aby boli neskôr schopné efektívne sledovať svoj dopad. Zároveň pomocou dotazníka pre učiteľov sledujeme dopad celého programu.
Nadácia Pontis vyhľadáva vzdelávacie programy zamerané na rozvoj osobnosti, technologické a prírodovedné znalosti, kariérne a podnikateľské zručnosti, sociálne a občianske kompetencie. Podporujeme pozitívne inovácie v systéme vzdelávania.
Naši ľudia
- Výkonný tím Nadácie Pontis
- Domáca poradná rada
- Zahraničná poradná rada
- Výskumníci vo vzdelávaní

Andrea Cocherová
Riaditeľka Asociácie firemných nadácií a firemných nadačných fondov.

Alena Kanabová
Pracuje v Accenture ako manažérka koordinujúca zodpovedné podnikanie. Je expertka v manažovaní biznis projektov.

Jana Kontúrová
Pôsobí ako riaditeľka Základnej školy v Bošanoch.

Dušan Meško
Vysokoškolský profesor na Jesseniovej lekárskej fakulte UK v Martine.

Ivan Pavlov
Vysokoškolský učiteľ na Katedre andragogiky Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici.

Saskia Repčíková
Pôsobí ako Managing Partner v ProSchola s. r. o. a ako CEO v Mentor, zriaďovateľ škôl a školských zariadení.

Lucia Šicková
Spoluzakladateľka spoločnosti Pixel Federation.

Matej Šiškovič
Senior konzultant v spoločnosti MIM, bývalý riaditeľ štátneho think tanku – Inštitútu pre vzdelávaciu politiku.

Thomas Collins
Predseda správnej rady Dublin Institute of Technology, interim President Maynooth University, poradca vlády pre Green Paper (1998) a White Paper (2000) v oblasti vzdelávania dospelých.

Greta Gornnert
Konzultantka vo firme Poetica Ltd. v Kalifornii, ktorá má 20-ročné skúsenosti s evaluáciou projektov a organizácií a s meraním dopadu na globálnej úrovni. Dlhšiu dobu žila aj na Slovensku, vďaka čomu dobre pozná miestny kontext.

Pasi Mattila
Riaditeľ Finpeda Ltd., zodpovedný za niekoľko významných inovatívnych projektov vo vzdelávaní, akademický líder Immersive Learning Research Network.

Martina Kolesárová
Martina je výkonnou riaditeľkou Nadácie Pontis a zodpovedá za strategické riadenie tímov vzdelávania, strategickej filantropie a inklúzie.

Norbert Maur
Vedie tím, ktorý rieši zmenu vzdelávania na Slovensku. Zodpovedá za odborné vedenie programu, celkový manažment aktivít a koordináciu zapojených stakeholderov.

Dominika Hroššová
Koordinuje proces sledovania dopadu vzdelávacích prístupov v Generácii 3.0 a má na starosti prácu s projektmi, ktoré ukončili EDUakcelerátor.

Veronika Káčerová
V Generácii 3.0 má na starosti koordináciu EDUcampu a EDUakcelerátora pre programy v portfóliu Generácie 3.0.

Tomáš Janeček
Vedie výberový proces projektov do programu G3.0, koordinuje EDUcamp, EDUakcelerátor a sieť absolventov programu EDUmni.

Fero Pauliny
Vytvára príležitosti pre individuálnych filantropov, s cieľom dosiahnuť pozitívnu zmenu vo vzdelávaní. Venuje sa podujatiam programu Generácie 3.0 a pripravuje podklady pre jeho podporovateľov.

Zuzana Schaleková
PR manažérka v Nadácii Pontis. V Generácii 3.0 má na starosti komunikáciu.

Iveta Juricová
Pôsobila ako vedeckovýskumná pracovníčka na Katedre školskej pedagogiky Pedagogickej Fakulty Trnavskej Univerzity v Trnave. Momentálne pôsobí ako učiteľka na základnej bilingválnej škole.
Konzultuje nastavovanie sledovania dopadu projektu My Machine.

Soňa Koreňová
Študovala politické vedy na UCM v Trnave. Absolvovala program Teach for Slovakia a Professional Fellows Program. Vedie svoje organizácie Cesta mladých, Edubox a pracuje ako analytička na úrade splnomocnenca pre rómske komunity.
Konzultuje nastavovanie sledovania dopadu projektu OpenLab.

Martin Kuruc
Pôsobí ako pedagóg na Katedre pedagogiky a sociálnej pedagogiky, Pedagogickej fakulty UK v Bratislave. Sústredí sa na témy seba-regulácia a motivácia, výchova k zodpovednosti a samostatnosti či pedagogická diagnostika porúch správania.
Konzultuje nastavovanie sledovania dopadu projektu Rozmanité školy.

Radomír Masaryk
Pôsobí na Fakulte sociálnych a ekonomických vied UK a ako prorektor pre vonkajšie vzťahy na UK. Medzi jeho hlavné výskumné záujmy patrí Sociálna psychológia, psychológia marketingu, psychológia zdravia.
Konzultuje nastavovanie sledovania dopadu projektu I AMbitious.

Jana Fúsková
Pôsobí na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV a na Trnavskej univerzite v Trnave. Medzi jej hlavné výskumné záujmy patrí identita menšín a konštrukcia sociálnych a politických bariér dotýkajúcich sa sexuálnych menšín.
Venovala sa sledovaniu dopadu projektu IPAO.

Romana Kanovská
Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského (UK) v Bratislave, pracovala ako výskumno-vývojová zamestnankyňa v Štátnom pedagogickom ústave a aktuálne je riaditeľkou NÚCEM.
Aktuálne sa venuje projektu FLL Slovensko.

Lucia Kováčová
Venuje sa najmä vzdelávacím politikám, hlavne v kontexte inklúzie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. Študovala politológiu a verejnú politiku na UK v Bratislave, v súčasnosti pracuje ako výskumníčka v SGI.
Pomáhala pri sledovaní dopadu projektu JA Slovensko.

Simona Oľhová
Vyštudovala FSEV na Univerzite Komenského a PF Trnavskej Unverzity s pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV. Je odbornou asistentkou na Ostravskej univerzite. Založila slovenskú verziu Science Slamu SAV.
Venovala sa sledovaniu dopadu projektu Nadácie otvorenej spoločnosti.
Martin Posch
Vedecký pracovník SAV, titul PhD. získal v Historickom ústave. Zaoberá sa výsadkami v Československu za 2. svet. vojny a činnosťou západných spravodajských služieb. Absolvoval viaceré zahraničné výskumné pobyty.
Venoval sa organizácii Post Bellum.

Andrej Salner
Spoluzaložil agentúru Basta digital, bol výkonným riaditeľom SGI. Zameriaval sa na znalostnú ekonomiku, sociálnu inklúziu a evaluáciu. Študoval ekonómiu na Brandeis University a University of Edinburgh.
Venoval sa dizajnu evaluácie vzdelávacích projektov.
Príbeh Nadácie Pontis
Ocenenie Generácia 3.0 meníme na program Generácia 3.0
Odštartovali sme projekt This is 21. Osobnosti z biznisu a spoločenského života rozprávajú na svojich stredných školách ich životný príbeh a motivujú študentov k rozvoju potenciálu, ktorý sa v nich skrýva.
Vyhlásili sme druhý ročník Ceny Generácia 3.0 pre ocenenie vzdelávacích prístupoch v piatich kategóriach
Rozbiehame projekt Generácia 3.0 na podporu inovatívnych prístupov vo vzdelávaní a rozbiehame iniciatívu Charta diverzity
Vytvárame Mapu sociálnych inovátorov, ktorí menia Slovensko k lepšiemu
Spoluzakladáme Asociáciu firemných nadácií (ASFIN)
Organizujeme Medzinárodnú konferenciu Rozvoj a demokracia a zakladáme Fond pre transparentné Slovensko
Rozbiehame prvý projekt rozvojovej spolupráce v Keni
Rozbiehame prvý projekt rozvojovej spolupráce v Keni
Spúšťame program individuálneho darcovstva DobraKrajina.sk
Koná sa prvý ročník Fóra o firemnej filantropii
Organizujeme prvý ročník dobrovoľníckeho podujatia Naša Bratislava (dnešné Naše Mesto)
Vzniká združenie zodpovedných firiem, Business Leaders Forum a organizujeme prvú konferenciu o zodpovednom podnikaní (dnešný CEE CSR Summit)
Vznikajú u nás prvé nadačné fondy firiem
Meníme sa na Nadáciu Pontis
Organizujeme prvý ročník Via Bona Slovakia a motivačnú kampaň Rock Volieb ’98
Vzniká Nadácia pre občiansku spoločnosť
Zostaňte v kontakte
s novinkami
Program Generácia 3.0 je financovaný individuálnymi, firemnými aj inštitucionálnymi donormi. Individuálnym filantropom, na ich žiadosť bez uvedenia mien, vyjadrujeme úprimné poďakovanie. Darovaním svojho času, know-how aj financií prispievajú k dlhodobej udržateľnosti a napredovaniu programu. Ďakujeme.