Impact report
Jedným z hlavných pilierov programu Generácie 3.0 je sledovanie dopadu jeho aktivít. Pravidelne ho mapujeme v Impact reporte, ktorý je zostavený podľa medzinárodne uznávaného manuálu na ukázanie spoločenského dopadu: Social reporting standard. Prostredníctvom množstva dát, grafov a textov materiál popisuje jednotlivé aktivity (EDUcamp, EDUakcelerátor, EDUmni, EDUpoint) a ich dopad. A to nielen na zapojené organizácie, ale aj pedagogickú komunitu, ktorá je kľúčovým nositeľom a šíriteľom inovácií vo vzdelávaní na slovenských školách.
- Impact report 2021 (tretie vydanie, 2017 - 2021)
- Impact report 2020 (druhé, rozšírené vydanie, 2017 - 2020)
- Impact report 2019 (prvé vydanie, mapuje obdobie 2017 - 2019)

Generácia 3.0 počas rokov 2017 - 2021 v číslach. Zdroj: Impact report (tretie vydanie, 2017 - 2021)
Metodika impact reportu
Štruktúra reportu využíva tzv. reťazec IOOI na zdokumentovanie:
- sociálneho problému a jeho príčin,
- našej základnej vízie a koncepcie riešenia,
- zdrojov, ktoré boli použité počas dokumentovaného obdobia (vstupy - Input),
- vykonanej práce (výstupy - Output),
- dosiahnutých zmien v cieľovej skupine (výsledky - Outcome),
- sledovaného vplyvu na spoločnosť alebo jej časť (dopad - Impact),
- aktivít, ktorými znásobujeme celkový dopad.

Úrovne sledovania dopadu
Impact report sleduje dopad v rámci Generácie 3.0 na dvoch úrovniach:
1. Podporené organizácie.
Impact report ponúka obraz, ako sa občianske združenia a startupy vďaka EDUcampu, EDUakcelerátoru, finančnej pomoci a celej palety pro bono služieb posunuli. Tiež, ako sa zlepšili v šírení svojho vzdelávacieho prístupu na školy, ako posilnili svoje fungovanie, prípadne, či sa finančne zastabilizovali.

Zdroj: Impact report (tretie vydanie, 2017 - 2021, strana 20)

Zdroj: Impact report (tretie vydanie, 2017 - 2021, strana 16)
2. Zasiahnuté cieľové skupiny.
Inovatívne vzdelávacie prístupy sa k pedagógom šíria nielen prostredníctvom organizácií, ktoré s nimi pracujú, ale aj vďaka EDUpointom. Impact report reflektuje, či učitelia považujú absolvované webináre, prednášky a diskusie za nápomocné, do akej miery ch rozvíjajú, alebo majú dopad na vedomosti žiakov.

Zdroj: Impact report (tretie vydanie, 2017 - 2021, strana 26)